Találkozás Thailföldön

Esős út Phrea-ba

2015. november 18. - Baba76

Tágas szobával és nagy terasszal, gyönyörű kilátással. Eddigi utazásunk alatt voltunk jobb és rosszabb, kényelmesebb vagy praktikusabb szálláson, de ez egyenlőre mindent vitt. Nagy ágy, kényelmes párna, polc, akasztó, a fürdőszobában tükör. A fürdőszoba megérne egy külön fejezetet a zuhanyzó-wc kombóval! A zuhanyzás és wc tisztítás felülről mindig megvan. :) Itt szerencsére kaptunk meleg takarót, mert először fordult elő itt Thaiföldön, hogy fáztunk!

Tényleg fantasztikus magaslatok, kilátópontok vannak itt Phu Chi Fa környékén. Van az 1628 m magas csúcs, de tőle Északra van  és egy másik szépséges hely is, amit szerettünk volna megmászni, onnan is kinézni, de 8 órakkor elkezdett esni abból a felhőből amiben benne voltunk, így erről letettünk. A hegyről lefelé vezető út is nagyon kanyargós volt, néha pillanatokra voltak kilátó helyek is:

Egyébként ennyit láttunk az úton:

Egy kedélyesen legelésző, az úton baktató kecskecsorda volt a legizgalmasabb. Pláne, hogy a 20 m-en belüli látótávolság és az éles kanyarok miatt időben észre tudjuk venni őket.

Amíg le nem értünk a hegyről ködös és esős, de meleg idő volt. A főút mellett megtaláltuk a Lonely Planet útikönyvben leírt vízesést, ami tényleg szép volt. A területen valamikor vulkanikus tevékenység volt és utóvulkáni tevékenység, hogy melegvíz források vannak a platón és a kifolyó melegvíz tőzegmocsarat hozott létre és végül egy 15 méteres vízesést hozott létre. Mésszel bekéregezve a gyökereket. A körülötte lévő tökéletesen gondozott parkal együtt csodaszép látvány.

Az ebédünket Phayao-ban ettük meg egy hatalmas tó partján. Itt nem időztünk sokat, de nem is volt tervbe véve, hogy körül nézünk, mert előző nap be kellett látnunk, hogy Chiang Mai-ból Bangkokba nem jutunk el olyan hamar mint gondoltuk és így az útvonalunkat is meg kellett változtatni. És nem akartuk elkövetni azt a hibát, hogy minden nap máshol alszunk, mert akkor teljesen szétaprozódik és élvezhetetlen lenne az utazás. Így a tervezett következő állomás ahol több időt töltünk az Sukhothai lett. Viszont addig 450 km-t kell megtenni. Így vállaltuk az egész napos utazást és egy éjszakát Phrae-ban. Attilának külön köszönet, hogy levezetett ennyi km-t. :)

Estére értünk Phrae-ba, ahol egy szállodában pihentünk meg. A város a tikfa feldolgozásáról híres, mely gyönyörűen látható volt a szálloda halljában is. A szállodában angolul nem tudtak, így az activity játékban sokat gyakorolt mutogatást vettük elő. Sikerünket két szobakulcs jelezte és két olyan szoba ahol külön voltak az ágyak. No, sebaj, ezt is ki kell próbálni. A fürdőszobában talált kád láttán megörültünk, de örömünk hamar elszállt, mert nem volt melegvíz! :) Viszont volt légkondi, ami meg hűtőszekrényt csinált a szobából. Barbarának kezében maradt a csaptelep. Jobban körülnézve, szállodánk jobb napokat is megélt, úgyhogy jónak láttuk ha hamar lefekszünk. Szerencsére reggel a melegvíz készletből kaptunk mi is. A reggeli után idulás Sukhothaiba!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.