Találkozás Thailföldön

2015. november 09. - Baba76

A 3D kiállítás után nyakunkba vettük a várost. Chiang Mai város mai szerkezetét meghatározza az öröksége az óvárost körülvevő négyzet alakú csatornával és fallal körülvevő védelmi rendszer, ami oldalanként kb 1,5 km hosszú szabályos négyzet. A csatorna végig meg van, a téglából épített falból azonban itt-ott már sok hiányzik. A belváros és az attól nyugatra nagyjából É-D irányban kanyargó folyó eggyütesen jó tájékozódási lehetőséget ad a város felfedezéséhez. Az útikönyvek itt is több tucut wat-ot sorolnak fel, amelyek valamilyen kultúrális okból érdekesek, fontosak. Mi is benéztünk néhányba, közte az egyik legrégebbi és kitűntetett szerepű Wat Chedi Luang -ot. Lehet, szentségtörés, de elismerve a templomok kúltúrtörténeti fontosságát, egy idő után már unalmasak. Kicsit zavaró is az az éles kontraszt ami az agyon aranyozott, csili-vili templomok és az utcák, házak és általában a környezet gondozatlan, kosza között éktelenkedik. De láthatóan, érezhetően tökéletesen megfér a kettő egymás mellett. Az utcákon sétálva, be-be nézve a sikátorokba, házak közé vagy átnézve a házak felett fedezhető fel a sok templom. Ebben a városban több templom volt egybekötve kolostorral. A szerzetesek a szép narancssárga színű ruhájukban színes foltok egy-egy helyen. Már láttunk 10 éveseket is, de 7 éves kortól kezdheti meg a szerzetesi életet egy Budhista vallású. Ami nagyon fontos, hogy rövid nadrágban és fedetlen vállal sehol sem lehet bemenni a templomokba és ezt a nagyon látogatott helyeken szigorúan ellenőrzik is.

Ebédünket egy kisebb étteremben ettük meg. Érdekes megfigyelni az utcai és a pincérrel ellátott beülős étkezdéket. Az éttermek többsége is teljesen nyitott az utcára, része az utcának, viszont van teteje is és a konyha is beljebb van, míg az utcai kifőzde az egy általáabn tolható főző felszerelésből áll ami mellé kiteszik a székeket és asztalokat. Ami érezhetően nagy különbség az az ételek mennyisége. Az ételek ára szinte mindenhol megegyezik, de az utcai árusnál dupla akkora adagot adnak. Persze itt nem kell költeni sok mindenre a tulajdonosnak.

Mire visszaértünk a szállásra, Barbaráék "jó" hírrel fogadtak minket, el kell hagyni a szállást. Ugyanis az történt, hogy még két éjszakát fogaltunk a szálláson és kedves házi asszonyunk felhívta Barbarát, hogy sajnálja, de bejelentkezett egy csoport és már nem tudja visszamondani őket. No comment. Mindegy, ettől izgalmas az utazás!! :) Lefogaltunk két éjszakára másik szállást és másnap reggel átköltöztünk. Jobban jártunk.

Folyt.köv.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.